Intervju: Ana Sekulić

Ana Sekulić je devojka koju sam prvo primetila na Twitteru, zbog njenih duhovitih tvitova, i viralnih videa u kojima smo mogli čuti kako prelepo peva. Nešto kasnije sam počela da je pratim na Instagramu, i primećujem njen lik na bilbordima i u reklamnim kampanjama domaćih brendova.

Ko je Ana Sekulić?

Naime, Aninu dosadašnju modeling karijeru su obeležile saradnja sa italijanskim brendom Intimissimi, saradnja sa italijanskim Vogue-om, ali i reklamne kampanje na kojima je radila uz holivudske zvezde poput Davida Duhovnog. Što se tiče domaćih brendova, videli ste kod Brane Antović na blogu kada sam pisala o novitietima na domaćoj modnoj sceni kao zaštitno lice modne kuće Zabunović. Međutim, mislim da ćete je apsolutno svi prepoznati sa bilborda brenda Extreme Intimo koji su ovog leta ulepšavali naše gradove.

fotograf: Thierry Le Goues

 

Trenutno, Ana studira psihologiju, piše pesme i radi na novoj sezoni serijala Urgentni Centar. Sve ovo navelo me je da na Svilene Bube vratim rubriku intervjua (prethodne možete pročitati ovde), jer želim da Ana posluži svim devojkama i momcima kao primer kako da sebe ne ograničite na samo jednu dimenziju, odnosno samo jednu profesiju. Jer, zapravo, niko od nas nema samo jedan talenat ili samo jednu strast. Ova godina je pokazala da ništa nije sigurno, i da uvek treba imati rezervni plan.

Pročitajte intervju u nastavku…

fotografija: Marija Timotijević, artwork: Dalibor Vrtina

Svilene Bube: Sigurna sam da sada dok studiraš psihologiju, imaš bolji uvid u to kako je tvoja psiha ili psiha tvojih uspešnih koleginica izuzetno bitan faktor u svetu modelinga. Koje su to neophodne veštine i tipovi ličnosti koji danas uspevaju u svetu modelinga? Da li je sve do pratilaca na društvenim mrežama, ili i dalje mogu poslovi da se dobiju tako što ćeš biti prijatna osoba za saradnju?

Ana: Ovo je za mene veoma kompleksno pitanje. Možda bi trebalo da pokušam da objasnim i zašto. Posao modela je takav da ne možeš da se odvojiš od onoga što radiš kao u drugim profesijama. Tvoj izgled predstavlja veliki deo tvoga rada koji je zapravo samo uslov koji treba da ispuniš da bi počeo da gradiš svoj put uspešnog modela. Ono što mnogim ljudima promiče je činjenica da dobrog modela ne čini isključivo izgled. Koliko god živeo stereotip da manekenke nisu naročito inteligentne, ono što izbija iz dobre slike koja angažuje gledaoca nije samo lepota već i unutrašnji sadržaji modela nemo i vešto iskomunicirani. Poziranje je vrlo štur naziv za ono što zapravo jedan uspešan model radi na slici. Kroz fotografiju se komuniciraju različita stanja i emocije i to je onaj umetnički deo modelinga koji je meni lično najdraži. 

fotograf: Miloš Nadaždin

Ana: Da se vratim na prvi deo pitanja. Ne mogu da pričam za iskustva drugih devojaka, ali je meni bilo jako teško da isključim taj preterani samonadzor koji mi je modeling doneo, čak i u ostalim sferama života. Ljudima to možda deluje površno, ali zapravo nije, jer je modelov rad njeno telo, lice, koža, kosa – ličnije od toga ne može. Treba biti jak, samosvestan i otporan i podneti sve te konstantne procene, seciranja i očekivanja drugih. Ljudi su različiti, nekome možda ovo ne predstavlja problem, a neko možda još uvek nije ni svestan. Teško je generalizovati. 

View this post on Instagram

Kvartalni selfi ✔️

A post shared by Ana Sekulic (@cilukes) on

Ana: Pratioci na društvenim mrežama definitivno nisu sve, ali ne možemo reći ni da su nebitni. Postoje modeli koji bivaju angažovani samo na osnovu broja pratilaca, pogotovo u Americi. U nekim zemljama na kastingu postave uslov da neće ni da razmatraju devojke sa ispod deset hiljada pratilaca, na primer. S jedne strane mogu to da razumem, s druge strane broj pratilaca nije nikakva garancija kvaliteta modela. Odabir modela jednog klijenta govori mnogo o tipu klijenta, kao i njegovoj ciljnoj grupi.

fotograf: Alexander Mills

Svilene Bube: Da li si imala idole i uzore kada si birala svoje karijere? Ko te je inspirisao da budeš sve ono što si danas?

Ana: Nisam imala idole u okviru modelinga. Inspirisali su me razni ljudi iz raznih sfera, i muškarci i žene. Ne vidim inspiraciju u kontekstu jedne osobe, već je pronalazim na raznim mestima.

fotograf: Sever Zolak

Svilene Bube: Često te porede sa Žizel Bundšen, ali me zanima šta ti misliš, koja poznata glumica bi mogla da tebe odglumi u nekom filmu?

Ana: Poređenje sa Žizel mi prija, volim njen prirodni izgled, urođenu otmenost i pozitivnu energiju koju odašilje. Prija mi, između ostalog, jer propagira lepe vrednosti. U modnom svetu smo ponekad imali prilike da vidimo da je šik biti bahat i bezobrazan i da se na račun toga neko veliča. Mene to ni malo ne oduševljava i ne volim takve uzore. Što se glumice koju bih odabrala da me glumi na filmu tiče… Hm, dozvoliću sebi da besramno fantaziram, pa ću reći Anđelina Džoli, iako verovatno nisam ni blizu opasna ili lepa kao ona ili Dženifer Lorens, iako nisam ni blizu slatka kao ona.

artwork: Tamara Santrač za Svilene Bube

Svilene Bube: Zanima me koliko te interesuje spora moda, i kakav je tvoj odnos prema odeći genralno. Da li si impulsivan kupac koji ima prepun ormar ili staložen kupac koji čita etikete?

Ana: Divim se ljudima koji su počeli da se bave razmišljanjem o kupovini iz tog ugla. Moram priznati da ja još uvek nisam došla dotle. Što se same kupovine tiče, ja sam svakakav kupac zavisno od perioda u kom se nalazim. U stanju sam da ne kupim ništa sebi dug period i da ni ne pomislim na odeću i u stanju sam da previše razmišljam o odeći i provedem mnogo vremena u kupovini. U poslednje vreme sam počela da kupujem materijale, nosim ih kod krojačice i izmišljam nešto sama ili u dogovoru sa njom. To me veoma zabavlja, jer nikad ne znam šta će da ispadne (što naravno nije uvek dobro). 

fotograf: Aleksandar Zabunović

Svilene Bube: Kako gledaš na ideju o diverzitetu i body positive pokretu u modelingu?

Ana: Gledam na to pozitivno, naravno. Velika je razlika između klime koja je vladala kada sam ja počinjala pre desetak godina i sada. Sramno je što su devojke bile dovođene do anoreksije, bulimije i drugih poremećaja u ishrani, gde neke čak nisu ni preživele. To je veliki zločin modne industrije koji je prošao nekažnjeno i neoboriv dokaz zlostavljačke prirode modelinga, koji je i dalje manje ili više prisutan, jer je prosto posao takav.

Ti zahtevi industrije su bili jedna krajnost koju samo možemo najstrožije osuditi. Ipak, treba biti objektivan, ne otići u suprotnu krajnost, pa doći do zaključka koji zastupa i drugi ugao. Onog trenutka kad bi se određeni kriterijumi i propisane norme potpuno razložile, modeling bi bio obesmišljen. Diskriminacija jeste sastavni deo modelinga isto kao što je sastavni deo sporta ili mnogih drugih profesija. Politička korektnost gotovo nikad nije izvodljiva do krajnjih granica.

Između ostalog to je bio jedan od razloga prekidanja Viktorija sikret revije. Da li je to pozitivno ili negativno je kompleksna tema. Mislim da je body diversity trend došao najviše iz materijalnih pobuda modne industrije. Prosto, modna industrija je shvatila da mora da opipava puls i pronađe način da podiđe svojim kupcima i da ljudi više ne žele da razmišljaju o tome kako treba da se poistovećuju sa modelima s kojima nemaju ništa blisko, a koje je modna industrija dugo propagirala kao ideal lepote.

Vogue je svojevremeno bio napravio kampanju u kojoj su manekenke pričale o raznim vrstama diskriminacije po pitanju kilaže, boje kože itd. To je poprilično licemerno, jer su oni upravo jedni od tih koji su diktirali te iste diskriminišuće trendove. Iz toga se može samo zaključiti da se poštuju trendovi koji donose novac. Međutim, nije ni važno da li su pobude iskrene ili ne ukoliko će to doprineti prihvatanju različitih tipova tela i boje kože i kreirati zdravije odrastanje za generacije koje tek treba da stasaju.

Svilene Bube: Da li su tebi sada dostupniji neki kastinzi koji su ranije bili nedostupni zbog određenih proporcija. Kakvi su tvoji utisci?

Ana: Ja sam oduvek bila više komercijalni model nego editorijalan, tako da je za mene situacija manje-više sve vreme ista. Za komercijalne devojke veličina obima nije toliko striktna kao za devojke koje mahom rade revije. Od revija sam radila za komercijalne brendove kao što su Intimissimi, Calzedonia, Parah, Guess, itd. za šta se ne traže modeli kakvi će na primer raditi Prada reviju. Sada su se stvari dosta promenile, pa je veća raznovrsnost prisutna čak i na revijama. Mene to lično zaista raduje, jer mislim da je važno da nam (ne)svest o lepoti kroji neko ko ima iole odgovornosti i da sutra devojčice ne odrastaju misleći da je jedino prihvatljivo da imaju telo barbike.


Svilene Bube: Za kraj nam preporuči knjigu, film ili seriju koji su ti održali zdrav razum u karantinu.

Ana: Zdrav razum u karantinu je sintagma koju ćemo iskoristiti labavo ovom prilikom.

Serija koja mi se mnogo dopala je „Sharp objects“, pored svima dobro poznate i fantastične „True detective“ (prva sezona, pa treća, druga može lagano da se preskoči nakon što se odsluša špica:)). Od knjiga pored literature koju moram da čitam zbog fakulteta, čitala sam zbirku predavanja psihijatra i psihoanalitičara Grinsona, to je bilo interesantno. Knjiga „Vitgenštajnov nećak“ je knjiga Tomasa Bernharda koja me je rastavila na delove tako da nisam mogla danima da dođem sebi (ne preporučujem u karantinu!). Zanimljiva mi je i knjiga „Daleko od razuzdane gomile“ Tomasa Hardija (bezbedno štivo za karantin), „Slika Dorijana Greja“ Oskara Vajlda i „Sati“ Majkla Kaningema.

Fotografije su deo lične kolekcije koje je Ana sa nama podelila a ispod svake možete pročitati imena autora fotografija. Među njima se nalazi i rad domaće dizajnerke Tamare Santrač koja je u svom maniru nacrtala Anu Sekulić. Još jednom želim da se zahvalim Ani na divnom intervjuu, i Tamari na prelepoj ilustraciji.

Angelina Popović.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.